Оцінка роботи академії

Навчально-методична робота

Всеукраїнська науково-методична конференція з міжнародною участю «Впровадження інноваційних технологій в медичну освіту: проблемно-орієнтовне навчання та віртуальні пацієнти».

 

22 квітня 2015 року на базі Запорізького державного медичного університету відбулася Всеукраїнська науково-методична конференція з міжнародною участю «ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В МЕДИЧНУ ОСВІТУ: ПРОБЛЕМНО-ОРІЄНТОВНЕ НАВЧАННЯ ТА ВІРТУАЛЬНІ ПАЦІЄНТИ».

 

Мета конференції: обмін досвідом наукових досліджень, організаційної та науково-методичної роботи з питань: 

  • сучасні аспекти проблемно-орієнтованого навчання;

 

  • методологія структуризації навчального матеріалу та організації розробки кейсів для проблемно-орієнтованого навчання;
  • психолого-педагогічні та дидактичні аспекти проблемно-орієнтованого навчання;
  • принципи розробки інструментального середовища для створення віртуальних пацієнтів;
  • методично-інформаційна підтримка процесу впровадження проблемно-орієнтованого навчання в єдиному інформаційному просторі університету.

 

Робота конференції була організована в режимі очного і дистанційного засідання, а також дискусій та обговорення стендових доповідей, опублікованих на web-порталі конференції.

У конференції прийняли участь провідні вчені та спеціалісти в галузі інноваційних технологій в охороні здоров’я і медичній освіті.

Дистанційне спілкування учасників відбулось в форматі відеоконференцзв'язку, в містах проведення конференції: Запоріжжя – London (UK) – Thessaloniki (Greece) – Астана (Республика Казахстан) – Караганда (Республика Казахстан) – Тбілісі (Грузія) – Кутаїсі (Грузія) – Київ – Львів – Полтава – Тернопіль – Харків – Дніпропетровськ – Одеса.

На двох засіданнях конференції було заслухано 30 доповідей, в тому числі 12 в дистанційному форматі, за наступними напрямками:

  • Проблемно-орієнтоване навчання: досвід, проблеми та перспективи
  • Компетенції сучасного лікаря
  • Досвід адаптації лінійних та розгалужених кейсів
  • Різновиди інструментальних середовищ для моделювання клінічного мислення на базі віртуальних пацієнтів
  • Імплементація інноваційних технологій в медичну освіту
  • Комп’ютерні технології у медицині та фармації foto: http://www.zsmu.edu.ua/nov_561.html

Заслухавши та обговоривши матеріали доповідей, учасники Конференції зазначили, що проблемно-орієнтоване навчання (Problembased learning – PBL) є одним з сучасних та перспективних напрямків розвитку медичної освіти.

Як зазначили учасники конференції, проект PBL значно не лише посилює мотивацію студентів до навчання, а й  стимулює розвиток клінічного мислення. 

 

Додаткова інформація:

На Україні проблемно-орієнтоване навчання студентів вперше почало впроваджуватися в навчальний процес в рамках проекту ePBLnet програми TEMPUS IV у ЗДМУ та медичному інституті СумДУ.                                                                                                              

                                                                                                                                     foto: http://www.zsmu.edu.ua/nov_561.html                                                                                                                                                         

Запорізький державний медичний університет став учасником проекту TEMPUS IV у 2012 році. Участь в проекті передбачає створення груп студентів, які навчаються за програмою проблемно-орієнтованого навчання із застосуванням віртуальних пацієнтів (ePBL), розробленою Університетом Святого Георга у Лондоні.

З цією метою в ЗДМУ створено сучасний міжнародний медичний освітній центр проблемно-орієнтованого навчання. 

 

 

 

 

Офіційний сайт ЗДМУ:

http://www.zsmu.edu.ua/

Сайт конференції:

https://sites.google.com/site/iitmdconf2015/project-1

Online трансляція:

https://www.youtube.com/watch?v=Vx0oCv4XhqU